Followers

Tanggungjawab semua



Assalamualaikum…
Dear blogger,

Mengupdate lagi untuk kesekian kalinya,kesihatan yang tak mengizinkan membuatkan banyak agenda & segalanya tergendala..Alhamdulillah,masih diberi kesempatan untuk bernafas di bumi Allah ini..Bersyukur dgn kurnian Ilahi.

Sejak akhir2 ni kita selalu di limpahi dgn kes-kes kematian tak kira disebabkan kemalangan atau pun dibunuh. Isu yang berkaitan kemalangan pula asyik dikaitkan dengan langgar lari. Kesian kepada yang dilanggar, kenapa perlu lari jika ia nya dtg dr kesalahan kita. Minggu yang lepas kalau tak silap, tempat ira juga terdapat kemalangan yang mana pelanggar itu melarikan diri. Tersentuh hati bila encik asben cite si adik menangis bersungguh2 sama ada kerna kaki nya sakit disebabkan patah ataupun  melihat abg nya yg telah meninggal dunia dlm keadaan yang tragis. Ira memang ngeri tgok bnde2 cenggini..Dapat info pun dr fb n orng2 yang berada ditempat kejadian. Sungguh tidak bertanggung jawab orng yang melanggar nya. Samaada orng itu lari sbb takut kena pukul dan terus membuat laporan polis atau memang dia nak melarikan diri. Wallahualam..hanya Allah Maha mengetahui. Wahai penunggang n pemandu sekalian,mandulah dengan berhemah n mengikut peraturan kerna kelalaian kita ianya akan membahayakan orang lain..

Lain plak cite nya dengan kes kematian yang melibatkan pembunuhan, macam2 kes sekarang ni. Ada yang disebbkan dendam,cinta, hutang,kongsi gelap n ada juga disebabkan dirogol . Semakin berleluasa kes2 sebegini. Usia bukan lagi ukuran..malahan kanak2  kecil yang x berdosa turut menjadi mangsa. Semoga kita dijauhi dari perkara sebegini n dilindungi oleh Nya..

 
P/s : Disebabkan cuaca yang tak menentu,sila jaga diri anda semua.
                                  


SMILE


Thanx for reading my post

0 Speak now: